Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Algemeen
1.1 Reserveren of spelen op de club betekent dat men akkoord gaat met de algemene voorwaarden en dit in alle opzichten zal naleven.

1.2 Fairplay, sportiviteit, hoffelijkheid en beleefdheid zijn prioriteit. Daarom is de houding van onze spelers integer en sportief. Dit geldt zowel bij club organisaties als op tornooien bij andere clubs. Dit alles is ook van toepassing op sociale media.

1.3 Hou rekening met onze buren en de omgeving, overmatig lawaai dient ten allen tijde vermeden worden maar extra aandacht hiervoor in de vroege ochtend en de late avond, nacht.

1.4 Correct parkeren is een must, parkeren kan dus enkel in de daarvoor voorziene parkeervakken.

1.5 Fietsen worden gestald in het fietsenrek en niet tegen of in de loods.

1.6 Ouders blijven verantwoordelijk voor hun kinderen in de club.
Lopen tussen de terreinen en in de gangen is niet toegestaan.

1.7 Bij overtredingen van deze algemene voorwaarden, heeft Hangar Padel Club het recht om gepaste sancties te nemen gaande van tijdelijke schorsing tot het weigeren van een speler, dit zonder teruggave van eventueel betaalde gelden 

1.8 Camerabewaking is aanwezig in club bij de ingang, de parking, de terreinen en in de bar. Deze beelden zijn enkel toegankelijk voor de eigenaars en worden enkel herbekeken bij aanwijzingen van inbreuken.

Artikel 2 – Reservatie
2.1 Reserveren kan enkel via de Playtomic app of de Playtomic website.
Wens je ook materiaal bij te huren, dan kan dat enkel via de Playtomic app.  

2.2 Indien je een reservering maakt via Playtomic heb je het recht om tot 24 uur van tevoren via Playtomic je reservering te annuleren. Het betaalde bedrag wordt dan automatisch via Playtomic teruggestort.

2.3 Als je reserveert bij Hangar Padel Club ben je je terreinverhuur verschuldigd afhankelijk van de gekozen dag en tijdstip. Als je niet voldoet aan je betalingsverplichting, kan Hangar Padel Club besluiten om je account te blokkeren. Om bij Hangar Padel Club binnen te komen heb je een betaalde reservering nodig.

2.4 De reservatie geeft recht tot gebruik van de infrastructuur volgens de regels in dit reglement. Dit recht vervalt als de reservering is afgelopen.

2.5 De club heeft altijd voorrang bij reserveringen ifv tornooien, lessen, competities, activiteiten… .

2.6 Veldkeuze is niet absoluut. We doen er alles aan om hier zo weinig mogelijk in tussen te komen maar zoeken een evenwicht tussen goed verloop van organisaties en beschikbaarheid van velden. Indien van toepassing wordt u via de Playtomic app verwittigd.

Artikel 3 – Tarieven & Betaling
3.1 Op ieder specifiek tijdstip geldt een specifiek tarief voor terreinverhuur en voorwaarden, welke te vinden zijn op de website of op Playtomic. Hangar Padel Club heeft het recht om deze tarieven te allen tijde te wijzigen.

3.2 Alle reserveringen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd en opeisbaar.

3.3 Indien de betaling om wat voor reden dan ook niet is ontvangen (bijv. door storing), dan is de reservering ongeldig.

3.4 Indien de betaling bij de receptie mag worden voldaan in samenspraak met Hangar Padel Club, dient deze te worden voldaan voor aanvang van de boeking. Indien dit niet gebeurt, zal de factuur na afloop worden toegestuurd ter betaling met een betalingstermijn. Indien deze termijn verloopt, kunnen administratiekosten in rekening worden gebracht.

3.5 De piek- of daluren kunnen op elk moment gewijzigd worden door de club. Alsook de tarieven van de terreinen.

3.6 Bij niet betaling van facturen voor de vervaldag, zal een eerste herinneringsmail verstuurd worden.
Als ook een laatste herinneringsmail na 3 dagen zonder gevolg blijft, wordt het dossier overgemaakt  aan onze raadsvrouw voor verdere afhandeling.  Er worden dan €150 administratiekosten in rekening gebracht.

Artikel 4 – Openingstijden
4.1 Hangar Padel Club communiceert via de reguliere website, facebook en via Playtomic de openingstijden en daarmee de beschikbaarheid. Het kan zijn dat er door omstandigheden (bijv: feestdagen,…) afwijkende openingstijden gelden, deze vind je terug op de website. 

4.2 Je wordt geacht direct de club te verlaten wanneer je boeking afloopt.  De club medewerkers hebben toestemming om de club te ontruimen op sluitingstijd.

Artikel 5 – Risico & Aansprakelijkheid
5.1 Het gebruik maken van de faciliteiten, trainingsmateriaal, het volgen van enige vorm van lessen of activiteit is geheel voor eigen risico van de sporter. Enkel spelers aangesloten bij Tennis Vlaanderen (al dan niet via Hangar Padel Club) zijn verzekerd.

5.2 Hangar Padel Club en de medewerkers zijn niet aansprakelijk voor materiële of immateriële schade als gevolg van een ongeval of letsel die je oploopt in de club. 

5.3 We adviseren je geen waardevolle spullen mee te nemen naar de club. Hangar Padel Club aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, verlies of diefstal van eigendommen.

5.4 Al het ter beschikking gestelde materiaal en de infrastructuur van de club, medespelers, omgeving , … dient met de nodige zorg worden behandeld. Elke schade toegebracht door een speler aan materiaal en/of installaties van Hangar Padel Club (bar, kleedkamers, velden, eigendommen in de omgeving...) of van een medespeler, zal worden verhaald op de speler die de schade heeft aangebracht.

Artikel 6 – Klachten
6.1 Eventuele klachten kunnen uiterlijk 7 dagen na bezoek per email worden ingediend: play@hangarpadel.be

Artikel 7 – Annuleren
7.1 Meer dan 24u voor de start van de reservatie kan je als speler zelf je veld annuleren via Playtomic. Wanneer je annuleert krijg je de betaalde som terug zoals je deze betaalde, hetzij via Bancontact, Visa of credits.

7.2 Minder dan 24u voor de start van de reservatie kan niet meer annuleren.  Ook niet omwile van regenweer etc.

7.3 Indien een speler niet komt opdagen zonder het veld te annuleren zal de betaalde som niet kunnen worden teruggevorderd. 

7.4 Annulatie van een veld door Hangar Padel Club zal ten allen tijde vermeden worden. Echter indien er toch onvoorziene omstandigheden zijn kan de club een veld annuleren. Er zal op dat moment altijd een email gestuurd worden (of een sms indien annulatie binnen de 24u). Indien deze email niet terecht komt (of in de spam terechtkomt) kan dit in geen geval de fout zijn van Hangar Padel Club.

7.5 Annulatie van een les of lessenreeks kan enkel terugbetaald worden in de vorm van credits.

Artikel 8 Spelen
8.1 Het spel wordt eerlijk en sportief gespeeld: ongepaste uitdrukkingen zijn niet toegelaten. 

8.2 Het is verplicht sportkledij en sportschoenen te dragen, geschikt voor kunstgrasondergrond. (vlakke zolen, bij voorkeur met fijn visgraatmotief). Bij twijfel, raadpleeg één van de medewerkers.

8.3 Enkel padel rackets horen thuis op de padelcourts, rackets zijn steeds te huur tijdens de openingsuren van het cafetaria. Indien je een racket wil huren, ben je verplicht 1 identiteitskaart per groep af te geven aan de toog.

8.4 Het is verboden te tennissen op de padelcourts.

8.5 Afval hoort thuis in de voorziene afvalbakken. Enkel plastieken flesjes mogen meegenomen worden naar de courts. (Glas blijft in de cafetaria of op het terras!) 
Ook kauwgom en roken is niet toegelaten op de courts.

8.6 Respecteer de speeltijden, verlaat tijdig het terrein voor de spelers, die na je komen. Iedereen wil graag op tijd beginnen? Indien spelers niet opdagen op hun gereserveerd terrein, mogen andere spelers dit terrein innemen na 15 minuten wachttijd.

8.7 Indien meerdere activiteiten achter elkaar gepland staan op eenzelfde terrein, dan gelden volgende prioriteiten: uitgelopen interclubwedstrijden en tornooien hebben voorrang op het vrije spel.

8.8 Elke speler, aangesloten bij Tennis Vlaanderen, is verzekerd tegen lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid. Niet aangesloten spelers, spelen op eigen risico. Ten behoeve van EHBO, staat er een verbanddoos in de cafetaria.

8.9 Het is niet toegestaan om, op welke manier dan ook, lessen te geven in de club, tenzij door Hangar Padel aangestelde lesgevers.

Artikel 9 Teambuildings/evenementen
9.1 Hangar Padel Club zal alle evenementen met de grootste zorg organiseren.
Kwaliteit en beleving staan centraal.

9.2 Elke activiteit dient per mail aangevraagd te worden. Er zal dan een offerte op maat opgesteld en doorgestuurd worden. De boeking van het evenement is pas definitief na akkoord van de offerte via mail.

9.3 Annuleringsvoorwaarden:
Evenementen/Teambuildings kunnen enkel telefonisch geannuleerd worden tijdens de openingsuren van de cafetaria. 
- Meer dan 1 week op voorhand: geen kosten verschuldigd.
- Minder dan 1 week op voorhand: 10% van de totale som verschuldigd.
- Minder dan 4 dagen op voorhand: 50% van de totale som verschuldigd.
- Minder dan 24 uur op voorhand: 100% van de totale som verschuldigd.

9.4 Alle activiteiten zijn betaalbaar op factuur.
De factuur zal enkel verstuurd worden via mail en is betaalbaar binnen de 30 dagen via overschrijving.

Artikel 10 Interclub
10.1 Hangar Padel Club zal alle interclub ontmoetingen met de grootste zorg organiseren.
Elk lid van Hangar Padel kan via het lidmaatschap gratis deelnemen aan de Interclub competities.

10.2 Elke ploeg moet minstens uit 6 spelers bestaan, om voldoende spelers gedurende de interclub periode te kunnen opstellen.  

10.3 Forfait bij een interclub ontmoeting, om welke reden dan ook, die resulteert in een sanctie/boete, zal doorgerekend zal worden aan de ploeg.


Share by: